torsdag 23 september 2010

and i hate everything about

SD! 

Nu är jag trött på rasist-propaganda, på att folket känner sig maktlösa, på falska anklagelser och argument som förs på dagisnivå. 
Jag respekterar folkets röst, annars hade jag inte valt att bli politiker, dock tycker jag det är förfärligt att man känner sig så hotad och missnöjd att man röstar in ett parti som SD i riksdagen. 
De har lämnat tomma stolar lite här och var, de vill sällan kommentera annat än integrationsfrågor, de står inte för vilka de är, ett av deras "bästa" argument är att invandrare medför mycket brottslighet även om de har en majoritet medlemmar som är dömda, de redovisar falska siffror som det finns forskning som talar emot, behöver jag ens nämna att de är så korkade att Gud gråter? 
Deras missnöje är det svenska folket sympatiserar med, jag har svårt att tänka mig att alla deras väljare är rasister. 
Sedan Fredrik Reinfeldt's allians tillträdde makten 2006 har folket känt sig mer och mer maktlösa, därav missnöjda, därav SD's stora antal väljare. Vad folket, inklusive SD, inte tänkte på är att vårat land är en produkt av 1000-tals år av invandring som berikat vårat land sedan dag ett. Utan invandring hade vi inte varit där vi befinner oss idag, vi hade inte kunnat vara ett producerande I-land, vi hade varit underbefolkade och skrikit efter arbetskraft. 
Samtidigt som SD menar att invandrare föder så många barn, uppmanar man svenskfödda att skaffa fler barn... Det finns forskning som bevisar att invandrare som kommer hit föder färre barn än de gör i sitt hemland. 
SD säger att invandrare begår så mycket brott, men enbart 5% (lägre procent än svenskfödda) begår ett brott under sin tid i Sverige, då handlar det snarare om snatteri än våldtäkt i de flesta fall. 
Jag kan inte tolka det på annat sätt än att vi ska kategorisera människor, så om en 15-åring snattar ska då inga 15-åringar få vistas i affärer för att alla snattar? Att en man våldtar, gör det alla män till möjliga våldtäktsmän som man bör vara vaksam mot? Om en kvinna får bröstcancer, har alla kvinnor det då? 
Det är precis samma koncept, men invandrare som redan är en utsatt grupp ska bli mer påhoppade och utanför. 
Skulle någon komma med ett förslag om att skicka alla barn i det barnrikaste länet till ett annat ställe på jorden skulle den personen snarast möjligt undersökas för mentala problem. 
Egentligen kan jag inte förstå varför, fascismen lyser igenom SD precis på samma sätt, ändå ska vi finna oss i det? 
Nej, jag tycker verkligen inte att alla ska rösta som jag, då olikheter berikar människan och Sverige, men jag har förhoppningar om att majoriteten är mer påläst till nästa val.


Med detta sagt hinkar jag i mig mer kaffe och beger mig så småningom till min älskade lilla Felicia, som alla för övrigt bör veta är en klok väljare och en awesome människa! 







1 kommentar:

  1. Helt rätt Ewe, du vet att jag samtycker med dig! Du har så kloka ord!

    Du är bäst <3

    SvaraRadera