torsdag 23 september 2010

a friend you need, a friend indeed.

Linus lämnade mig precis denna morgonstund, jag hade tänkt åka till skolan egentligen, men så blev inte fallet. Nu sitter jag med en frukost-macka och kaffe plus massa bra musik. 

Jag funderar på vad man ska göra för att vara bra för alla? Det är alltid någon som är missnöjd, det verkar alltid fattas något. Försöker man komplettera det någon tycker behövs, blir någon annan mer missnöjd. Varför kan inte folk se den människa man är och tycka man är bra just därför? Varför måste man hela tiden anpassa sig och forma sig? 
Samtidigt uppskattar jag folk som är beredda att bryta ett mönster för att vara någon annan till lags, men jag undrar vad som egentligen händer med individen? 
Det är inte bra att tänka mycket så snart efter man vaknat, därför bjuder jag på lite gamla bilder.

Jag, inte ens 14 år gammal.

Liten, liten Adde.
Mamma och liten häst som nu mer är gigantisk.
Världens finaste lilla farmor!
                                         Alla bilder är (så vitt jag vet) tagna av min pappa under 2005.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar